Espai per compartir les meves experiències a la intervenció psicopedagògica

domingo, 24 de mayo de 2015

Per concloure (Part I): Resum de la intervenció

Dintre d'un parell de setmanes, finalitzarà la meva estada al centre de pràctiques, gairebé coincidint amb el final del curs escolar. En aquest segon periode, he pogut implementar el pla de intervenció proposat a l'inici sempre amb el suport i recolzament de la meva tutora i amb col·laboració de les coordinadores del projecte d'ambues escoles, que han dipositat confiança en mi i m'han deixat força marge per portar a terme les meves idees.
Com a educadora social, acostumada a portar grups i tractar directament amb els usuaris, ha suposat haver de fer  un canvi de visió el fer tasques que son pròpies del psicopedagog, com són l'assessorament i la orientació als monitors del projecte en quant a la organització i preparació d'activitats.
El pla proposat contemplava dues accions, essent la primera, una sessió de formació sobre conductes disruptives. Aquesta acció, ha suposat sobre tot un gran esforç en la preparació prèvia i ha suposat per a mi un repte, donat que els plantejavem ajudar a l'equip a tractar un tema en el que no tinc gaire experiència ni formació. Pero, suposo, que al dia a dia d'un psicopedagog, es deuen trobar en situacions tan diverses que és imposible tenir recursos per enfrontar-les totes sense haver-se de documentar prèviament.
Per solventar aquesta circumstància, vam plantejar la sessió com un espai per compartir les seves experiències i construir coneixements plegats, proposant activitats participatives que fomentin la reflexió, propiciant relacions entre monitors. En aquest sentit, hem tingut en compte la perspectiva constructiva de l'aprenentatge. A banda d'això, també he realitzat un esforç per documentar-me i cercar informació, que he reflectit en un dossier de materials de suport, que hem lliurat als monitors en la sessió. Aquesta primera acció, ha comportat molta feina, pero alhora m'ha engrescat molt i he gaudit força també; estic força satisfeta amb l'aprenentatge fet. 
La segona acció, anava destinada a ajudar als monitors en la preparació de les activitats, ja que una de les preocupacions de les coordinadores és que hi ha força improvitsació. En aquesta acció cal destacar dues tasques. 
La primera parteix de l'elaboració d'un document en forma de decàleg per a la preparació d'activitats de lleure. Aquest document, molt simple, va ser presentat als monitors en una segona sessió de trobada amb els monitors d'ambues escoles, en que vam treballar els continguts de manera molt pràctica. La preparació d'aquesta segona trobada no estava prevista al pla d'actuació per tant a tret temps a la següent tasca, la preparació del fitxer de recursos. Pero tot i que no he pogut fer un fitxer tant  complet com tenia en ment i m'hauria agradat, estic satisfeta amb el fitxer que he fet i aquestes darreres setmanes he pogut implementar unes quantes sessions, com he anat comentant en diverses entrades. Les sessions han sortit força bé i el material ha tingut bona acollida per part de les coordinadores i els monitors, tot i que el temps ha estat un factor condicionant en la posada en marxa.
Tot i que he pogut implementar la intervenció prevista amb l'objectiu de millorar el projecte, penso que només ha estat un granet de sorra, el projecte necessitaria canviar molts més aspectes per de millorar el funcionament. Aquests aspectes els comentaré a la darrera entrada del bloc.

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario