Aquesta tarda hem fet amb els alumnes de 4rt curs d'una de les escoles una sessió de jocs d'altres països.
El grup de quart, tot i ser un grup de només 10 infants, és força difícil de portar, ja que hi han alguns nens i nenes que tenen moltes dificultats per regular el seu comportament. També es dona la circumstància que en el que porten de curs, han passat pel grup 3 monitores diferents, i això dificulta de per fer el vincle i prendre a l'adult com una persona de referència.
Hem disposat de l'espai del porxo de l'escola, i estaven plantejats quatre jocs diferents. Certament a la monitora li costa molt de controlar el grup, marcar límits i imposar-se i per això han trigat molt en baixar al pati
Un cop hem començat l'activitat, el grup de infants s'ha engrescat força amb els jocs, han respectat les normes i s'han engrescat, sense haver de resaltar cap incidencia. Al final de la sessió, les monitores han decidit deixar una estona per jugar a futbol, perquè els infants ho han demanat. Així, dels quantre jocs preparats hem pogut fer dos, que han estat:
- Juguem al XAL (Ucraïna). Hi poden jugar molts infants. Primer es tria un que és el cap. Aleshores els altres s'asseuen al ven rotllana i tanquen els ulls. El cap va caminant darrere d'ells. En un moment donat, deixa anar el mocador darrere d'un i arrenca a córrer. El que té el mocador intenta atrapar-lo. Si ho aconsegueix, para, si no torna a seure al seu lloc.
- Juguem al SEMÀFOR (Rússia). Es dibuixa una ratlla a terra. Tots els participants estaran drets darrera d'aquesta línia. Es dibuixa altre a uns metres de la primera. El qui para diu un color. Si un nen/a porta alguna peça de roba d'aquest color pot arribar a l'altra línia sense problemes, però els que no porten res d'aquest color han d'intentar arribar a l'altra ratlla sense ser atrapats pel qui para.
No hay comentarios:
Publicar un comentario