Per fi he pogut presentar als monitors del centre la meva proposta d'educació intercultural, tot i que encara hem falta una mica per acabar d e polir-la. Els he demanat que implemintin a les seves sessions algunes d'aquestes activitats i sembla que la proposta ha tingut bona acollida.
De moment, jo mateixa he pogut implementar una de les sessions programades, que descric en la taula següent, amb els alumnes de sisè. Els infants, ja de per sí "difícils", estaven especialment neguitosos, perquè han tingut les proves de competencies al matí. Pero tot i que el seu comportament no ha estat exemplar, hem pogut realitzar totes les activitats previstes, gairebé tots han participat i s'han acomplert els objectius que ens hem marcat.
Adjunto algunes de les fotos que he pogut fer, i també la fitxa de la sessió, que tractava sobre músiques del mòn. Els mateixos han volgut triar les cançons que hem sentit al final de la sessió, algunes dels seus països de procedència.
Confeccionant el mapamundi |
Mapamundi confeccionat |
Fent la maraca |
Activitat: MÚSIQUES DEL MÓN
|
||||
Grup:
1r a 6è de
primària
|
Data:
|
Espai: Aula
|
||
Objectius:
|
||||
·
Situar al mapamundi els
diferents continents.
·
Conèixer instruments musicals
procedents de diferents parts del mon, especialment dels països d’origen dels
nens.
·
Construir una maraca amb
materials reciclats
·
Treballar el ritme .
·
Sentir cançons procedents de
diferents països, especialment dels països d’origen dels infants.
|
||||
Accions/ activitats: breu descripció d’elles en l’ordre en que es faran
|
Organització del
grup
|
Temps.
|
||
1.
Presentem el mapamundi i
demanem que marquin els diferents continents: Amèrica, Àsia, Europa, Àfrica.
2.
Els expliquem que anem a
treballar instruments musicals de diferents parts del mon. Quins instruments
musicals coneixen? Tenen algun a casa seva? El saben fer servir? Quin és el
seu favorit?
3.
Repartim als infants
imatges instruments musicals procedents
de diferents països, demanem que diguin quin instruments musical té, com es
diu i de quina part del món és. S’enganxaran al mapamundi.
4.
Després, construirem una maraca,
fent servir ampolles d’aigua i omplint-les d’arròs, cigrons, llenties. Fem
notar les diferències al so entre els diferents materials. S’explica als
infants que és un instrument de percussió provinent d’Amèrica Llatina, què es
construeix amb llavors.
5.
Es demana que facin servir la
maraca, seguin diferents ritmes que s’inventarà el monitor o algun dels
infants.
6. Per acabar la sessió, es poden posar amb la PDI vídeos de diferents tipus
de músiques per tal que els nens facin l’acompanyament amb la seva maraca
(amb el youtube)
|
Tots plegats
Tots plegats
Per parelles
Individualment
En grup
|
5 min.
10 min.
10 min.
15 min.
15 min.
|
||
Material necessari: mapamundi, pegament, ampolles d’aigua buides, llenties, cigrons, arròs.
|
||||
Observacions: Si ens sobra temps, podem demanar als nens que dibuixin instruments que
ells coneguin i enganxar-los al mapa.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario