Espai per compartir les meves experiències a la intervenció psicopedagògica

martes, 7 de abril de 2015

La sessió de formació

Hola companys,
Com a part de la primera acció que hem proposo en aquest pràcticum, he pogut implementar la sessió de formació que haviem preparat juntament amb les coordinadores del projecte, i ha sigut una experència força intensa, gairebé tot el dia enfeinades preparant els materials, l'espai, les activitats.
Certament, he passat nervis, nervis per enfrontar-me a un munt de persones i haver de parlar en públic i també, per haver de parlar de la seva feina i intentar ajudar-los a millorar-la, tot i que no sóc gaire coneixedora del tema ni tinc gaire experiencia en tractar  les conductes disruptives.
Davant tot, he volgut mostrar-me com una persona més de l'equip, una persona interessada en ajudar-los i no pas en donar lliçons, que son fàcils de donar parlant des de fora; jo mateixa sóc conscient de la dificultat que presenta treballar en aquest entorn i en les condicions que hi treballen. éticament no hem semblaria correcte fer-ho d'altre manera.
Al final satisfeta, perquè la plantilla de valoració que han emplenat en acabar reflexa que els monitors han quedat força contents amb la sessió, i aquest era per mi un dels objectius.
Tot i que no vull extendre'm massa, i que aprofitaré la memòria per donar més detalls, us faig cinc cèntims sobre la sessió i us adjunto unes fotos que hem fet, sense incloure expressament imatges on es puguin reconèixer els participants.
Els activitats pensades per treballar els continguts han estat:

  • Reflexió sobre la seva feina, analitzant les dificultats que troben, aquelles coses que els resultem més molestes i en canvi les que els resulten més motivadores. Es fa una dinámica utilitzant unes targetes en que hi han escrites algunes frases que recullen situacions que caracteritzen la seva feina. Han de prioritzar algunes en grups, reflexionant al voltant d'elles. Ens quedem amb la idea que, malgrat les dificultats, la seva feina és important i té moltes coses positives. 

  • Anàlisi dels factors que influeixen en el desenvolupament de l'infant, tot reflexionat com pot afectar un entorn tant conflictiu en el desenvolupament normal dels nens, emplenant amb post-its amb els factors de risc dintre cada sistema, que previament s'han escrit dintre un mural. El sentit és analitzar perquè els infants son com son, tan diferents a nens de les mateixes edats que ells troben a altres escoles fent de monitors.



  • Roll play, on es representen algunes de les situacions que viuen dia a dia, i la resposta que ells donen, per després comentar els punts forts i febles de cada intervenció. Per exemple, quan s'enfronten a un grup de nens que no estan fent cas, o quan hi ha una baralla entre dos alumnes de diferent ètnia. Aquest joc funciona força bé, el gaudeixen molt, ja que es senten molt identificats amb les situacions representades.
  • Posada en comú d'experiències entre ells, compartint amb els companys recursos que ells utilitzen en situacions crítiques. Lliurament del material. 

  • Visionat de una presentació de diapositives amb una recull de bones pràctiques en intervenció davant conductes disruptives de l'alumnat.

  • Valoració de la sessió mitjançant una plantilla.










No hay comentarios:

Publicar un comentario