Espai per compartir les meves experiències a la intervenció psicopedagògica

martes, 31 de marzo de 2015

La preparació de la sessió formativa

Durant aquest primer periode del pràcticum he estat treballant amb les coordinadores en la preparació d'una sessió formativa adreçada als monitors del projecte. La empresa dona molt valor a la formació  continuada dels professionals que hi treballen i solen organitzar sessions almenys un parell de cops a l'any. Una de les queixes que els professionals tenien de formacions anteriors, es que no s'ajustaven a la realitat en que ells estan intervenint. Per exemple, havien fet una formació sobre Alternatives al càstig, i ells valoraven que cap de les estratègies que s'havien proposat eren útils en treballar amb un tipus de població com aquests infants. Així doncs, les coordinadores havien demanat poder fer aquesta formació "de manera interna" per tal de poder ajustar-se molt a la situació que estan vivint.
El comportament disruptiu de l'alumant és el tema que escollim com a central per plantejar la sessió, on, més enllà de proposar-nos donar una classe magistral, pretenem la reflexió dels monitors sobre els alumnes, sobre la seva intervenció i sobre com poden millorar la seva feina per tal d'aconseguir un millor dels infants. 
En inici, pensem en una sessió plena de dinàmiques de grup que fomentin la reflexió i la posada en comú de les seves experiencies, que afavoreixi les relacions entre els professionals i cohesioni l'equip de treball. Pretenem que la sessió serveixi per construir coneixement tots plegats.
Juntament amb les coordinadores del projecte i la responsable pedagògica, la meva tutora, decidim tractar els següents temes:
·         Infància en risc. Sistemes que influeixen en el desenvolupament infantil. La importància del context.
·         Situacions conflictives: Com cal respondre davant el conflicte?
·         Els alumnes amb dificultats per a la regulació del comportament. Estratègies de intervenció.
·         Bones pràctiques per evitar i afrontar les conductes disruptives a l’aula.



No hay comentarios:

Publicar un comentario