Espai per compartir les meves experiències a la intervenció psicopedagògica

domingo, 22 de marzo de 2015

Comencem!

Bona tarda,

Per començar a omplir aquest diari, considero important posar-vos en una mica en situació del meu centre de pràctiques.

La entitat on he estat fent pràctiques durant el trimestre anterior i ara també durant  aquest semestre és la Fundació CET10, empresa que es dedica al lleure educatiu. Dintre de totes les activitats i serveis que gestiona, estic realitzant el meu pràcticum al projecte social de la entitat, que es duu a terme en dues escoles considerades centres d'alta conflictivitat, al barri Besòs Mar, districte de Sant Martí, Barcelona. El projecte es duu a terme durant les tardes, fora de l'horari lectiu dels centres, i s'ofereixen activitats extraescolars als infants, per tal d'evitar que estiguin tot el temps en un entorn social i familiar moltes vegades força desafavorit. Vindria a ser com una mena de Centre Obert pero integrat a les mateixes escoles.

Aquest article del Diari de l'educació parla precisament d'un dels centres on s'està duent a terme el projecte i explica una mica quina és la idea amb que es va crear:


Durant el meu pràcticum I vaig poder fer una tasca d'observació i en aquest segon pràcticum espero poder aportar el meu granet de sorra, per tal d'ajudar a millorar el projecte, en la mesura del possible.

Espero des d'aquest espai poder anar compartint els meus avenços, fins aviat!

1 comentario:

  1. Araceli, trobo molt, molt interessant com planteges el teu Practicum II. El tema d'elaborar el fitxer amb eines ho trobo molt interessant. Considero que en la practica diària calen recursos pràctics pels professionals i com a psicopedagogs hem de ser capaços de poder oferir-los.
    Tinc ganes de saber com et funciona.
    Ànims!
    Per cert, felicitats com has organitzat l'acces directe dels blogs dels alumnes de l'aula, intentaré copiar l'idea. Gràcies

    ResponderEliminar