Espai per compartir les meves experiències a la intervenció psicopedagògica

lunes, 23 de marzo de 2015

Sobre la meva intervenció

A partir de la meva estada durant el pràcticum I a les escoles del projecte, he pogut constatar com el comportament disruptiu dels alumnes durant les activitats és un tema recurrent que preocupa molt als professionals i que certament, dificulta molt el desenvolupament de les sessions i el bon funcionament del projecte. És per això, que l'objectiu principal de la meva intervenció és ajudar als monitors en l'abordatge d'aquest tipus de comportament, per tal de millorar la convivencia i el clima escolar. Amb aquesta finalitat, em proposo desenvolupar dues accions:

 Acció 1: Preparació d’ una sessió formativa pels monitors del projecte, per tal de compartir les seves experiències i vivències quotidianes i parlar de bones pràctiques de intervenció davant conductes disruptives i resolució de conflictes.

 Acció 2. Elaboració d’un material / dossier que doni eines als monitors a l’hora de preparar les activitats, incidint en la importància que té la correcta preparació de les sessions en el comportament dels nens. Em proposo que, a banda de contenir nocions sobre organització i programacions d’activitats de lleure i educatives, es constituís una mena de fitxer de recursos centrat en el tema de la educació intercultural (donat que gran part l’alumnat dels centre és d’ètnia gitana,  i també hi ha molts nens pakistanesos, marroquins i provinents de països subsaharians; els conflictes entre els nens son molt freqüents).

De moment, he pogut començar a desenvolupar la primera acció, que comporta la preparació, implimentació i valoració de la sessió de formació.




No hay comentarios:

Publicar un comentario