A partir de la meva estada durant el pràcticum I a les escoles del projecte, he pogut constatar com el comportament disruptiu dels alumnes durant les activitats és un tema recurrent que preocupa molt als professionals i que certament, dificulta molt el desenvolupament de les sessions i el bon funcionament del projecte. És per això, que l'objectiu principal de la meva intervenció és ajudar als monitors en l'abordatge d'aquest tipus de comportament, per tal de millorar la convivencia i el clima escolar. Amb aquesta finalitat, em proposo desenvolupar dues accions:
Acció 1: Preparació d’ una sessió formativa pels monitors
del projecte, per tal de compartir les seves experiències i vivències
quotidianes i parlar de bones pràctiques de intervenció davant conductes
disruptives i resolució de conflictes.
Acció 2. Elaboració d’un material / dossier que doni
eines als monitors a l’hora de preparar les activitats, incidint en la
importància que té la correcta preparació de les sessions en el comportament
dels nens. Em proposo que, a banda de contenir nocions sobre
organització i programacions d’activitats de lleure i educatives, es constituís
una mena de fitxer de recursos centrat en el tema de la educació intercultural
(donat que gran part l’alumnat dels centre és d’ètnia gitana, i també hi ha molts nens pakistanesos,
marroquins i provinents de països subsaharians; els conflictes entre els nens son molt freqüents).
De moment, he pogut començar a desenvolupar la primera acció, que comporta la preparació, implimentació i valoració de la sessió de formació.
No hay comentarios:
Publicar un comentario